Blog
2014 02 Oct

10 Beneficii ale SEO

In cadrul acestui articol vor fi prezentate 10 beneficii importante ale optimizarii motoarelor de cautare (SEO).

1. Rezultatele implica cheltuieli reduse ( in comparatie cu AdWords si PPC)

Optimizarea naturala sau cunoscuta si sub denumirile de listinguri naturale/organice sunt, in esenta, gratuite. In momentul in care sunt listate in partea de sus, nu ai nevoie sa platesti  pe click sau sa aloci un buget de publicitate, asadar unul dintre principalele beneficii ale SEO-ului este faptul ca reprezinta „darul care continua sa daruiasca”. Cu un mic efort ( si cu cateva resurse financiare in avans pentru a plati costurile de SEO) vei avea posibilitatea sa vezi cum site-ul tau obtine un trafic mai consistent. Nu este nevoie sa platesti cate 10 dolari pentru fiecare persoana care da click pe anuntul tau. Spre deosebire de anunturile platite, traficul nu va scadea  in cazul in care opresti plata. SEO te va scapa de necesitatea de a te baza pe mii de anunturi pe internet.

2. Crestere certa a traficului

Prin intermediul Google Analytics si instrumentele de raportate, vei vedea o crestere clara si scurta a traficului. Aceasta este o modalitate clara de maximizare a eforturile tale investitionale. SEO iti va oferi rezultatele ( nu imediar, insa destul de rapid) si de indata ce demarezi actiunile de SEO, traficul va creste intr-un ritm constant. Utilizand instrumentele pentru a urmari traficul site-ului tau, vei putea urmari in mod evident cum mai mult persoane iti vor vizita site-ul, iar vanzarile vor atinge cote maxime.

3. Credibilitate superoara a Brand-ului, oamenii au incredere in Google

Oamenii considera cu tarie faptul ca primul listat pe pagina de Google, este o companie de renume, prin practicarea SEO, site-ul va deveni un nume de brand. Tu esti omul pe care concurentii vor sa-l doboare. Cu cat esti mai departe in clasamentul Google, cu atat mai multe persoane vor fi sceptice cu privire la site-ul tau. In cazul in care Google are un loc dedicat tie in partea superioara, mai ales daca este  vorba despre o lista de top, cu alte subpagini enumerate mai jos pe pagina principala, iti va oferi tie credibilitatea, pe care niciun anunt nu o poate  dobori. Anunturile, deseori, pot fi privite de oameni ca fiind enervante, iar multi dintre acestia au instalate in browesere, instrumente de blocare a anunturilor.

4. O buna rentabilitate a investitiei (ROI- Return on Investment), spre deosebire de anunturile normale

Cand cumperi 1000 de vizitatori de la un anunt platit,  doar 2% dintre acestia s-ar putea sa cumpere. Insa, in momentul in care ajungi la pragul de 1000 de click-uri prin intermediul SEO, 4% dintre acesti vizitatori sunt potentiali cumparatori, ceea ce va conduce, automat, la un randament mai mare al investitiei. Aceasta rata de conversie mare este doar un alt beneficiu al SEO-ului, ce nu poate fi egalata, de nicio alta forma de marketing. De fapt, cautarile Google, obtin oamenii care au cautat cuvantul cheie din site-ul tau. Acestia sunt cei care, efectiv, sunt in cautarea produsului pe care il promovezi.

5. Concurentii tai practica SEO

SEO este un domeniu aflat in plina expansiune si castiga tot mai mult teren. Din ce in ce mai multe persoane au inceput sa constientizeze faptul ca beneficiile acestui proces sunt extrem de ridicate. Concurentii tai cunosc acest fapt si au inceput sa profite de acesta. In cazul in care concurentii practica SEO, atunci ei vor aparea inaintea ta pe Google si vor obtine toate punctele ce conduc la cresterea vanzarilor, inainte ca site-ul tau sa o faca. Chiar daca site-ul tau ofera servicii sau preturi mult mai bune, contractarea unei companii specializate in servicii SEO sau investirea in pregatirea personalului in acest domeniu, poate fi exact ceea ce ai nevoie pentru a fi deasupra competitorilor tai in clasamentul Google.

6. Creste afacerea ta la nivelul urmator

SEO poate aduce zilnic, mii si mii de vizitatori pe site-ul tau. Acest lucru poate pozitiona compania ta intr-o etapa ce va necesita extinderea la un server web mai mare, pentru a se adapta traficului si vanzarilor tale. Clientii va pot recomanda un anumit produs sau serviciu, pe care ei l-au cautat in momentul in care v-au vizitat site-ul. SEO este o investitie foarte mare si reusita pentru compania ta si poate fi ceea ce ai nevoie, pentru a trece la nivelul urmator. Sa nu uitam, ca unul din obiectivele principale ale unui om de afaceri este sa-si extinda, pe cat posibil, business-ul.

7. Exista 250 de milioane de site-uri pe internet, SEO te va evidentia

Pe internet exista numeroase site-uri, mai bine de 250 de milioane, fapt ce face dificila recunoasterea ta oficiala. Mai ales in cazul in care produsul sau serviciul tau are parte de o competitie acerba. Folosind SEO va face ca brand-ul tau sa se evidentieze de restul si poate fi cu usurinta impulsul de care ai nevoie pentru a vedea cum vanzarile ating cote maxime.

8. 60% din click-uri merg catre primul rezultat

Acest lucru inseamna ca doar 40% din click-uri sunt lasate pentru celelalte milioane de rezultate de pe Google pentru cuvantul cheie cautat. Asigurarea locului tau in topul clasamentului pe Google, este modul sigur te a castiga mii si mii de vizitatori. SEO este, cu siguranta, instrumentul necesar de a obtine acel loc fruntas. Prin intermediul unui mic efort investitional, te vei putea indrepta catre potentiale milioane de vanzari.

9. Vei avea acces la date

Probabil te intrebi, ce fel de date? Ne referim, la datele clientilor.  Vei putea descoperi noi produse pentru a te extinde, prin simpla observare a datelor cuvintelor cheie si vazand ceea ce oamenii cauta cel mai mult. Poti utiliza aceste informatii in avantajul tau si vei putea gasi o cautare de cuvinte cheie de un volum mare si cu o competivitate scazuta, desi acest lucru poate fi dificil de gasit, are potentialul de a aduce mii de vanzari pe luna. Datele clientilor sunt extrem de valoarease afacerii tale si nu sunt atat de dificil de aflat, folosind instrumentele potrivite. Manipularea acestor date in beneficiul tau, poate fi exponential favorabil afacerii tale.

10. Rezultatele sunt permanente

Spre deosebire de reclame, efectele SEO-ului sunt permanente. Acestea nu se opresc brusc, in cazul in care nu mai aloci bani pentru ele. Desigur, vei avea nevoie de un minim de cheltuieli de intretinere pentru a te mentine primul in clasament, dar daca vei reusi sa atingi acel top, sansele de a fi indeparat sunt destul de dificile.

scris de

Ivan Ana-Maria seo executive