Blog
2014 05 Oct

Adevarata valoare a link-urilor

Foarte multe site-uri si-au pierdut rankingul dupa update-ul Panda. Unele dintre ele ar putea sa revina la pozitia pe care o aveau, dar problema este una fundamentala : daca te bazezi in totalitate pe link-uri pentru a-ti asigura aceasta pozitie, atunci Google nu te va ierta.

Asa se intampla in SEO. Google face o schimbare si unele site-uri dispar complet. Solutia pentru aceasta problema nu este sa speri ca Google nu te va lua pe tine in vizor. Solutia este sa recunosti riscul existent si sa gasesti moduri prin care sa eviti neplacerile in viitor.

Dezvolta retele adevarate, nu doar retele de link-uri

Link-urile sunt arterele internetului. Traficul curge prin intermediul lor, fie ca sunt sub forma PPC, hyperlinks sau cereri de prietenie pe Facebook.

Desigur, SEO a realizat acum ceva timp ca hyperlinkurile au alta valoare. Intr-un fel, Google tine scorul prin link-uri. Cu alte cuvinte, daca ai link-uri de calitate care sa directioneze spre site-ul tau, atunci Google isi acorda un punctaj mare si te rasplateste printr-un ranking bun.

Acest mod de gandire poate duce la probleme.

Daca strategiile nostre de link building se bazeaza doar pe ranking si nu pe traficul de linkuri, atunci suntem vulnerabili in fata schimbarilor privind modul in care Google tine acest scor. Daca, totusi, privim link buildingul din punct de vedere al traficului care se genereaza prin linkurile respective, atunci suntem mai putini vulnerabili in fata schimbarilor Google. Daca se intampla sa nu mai rankam bine, atunci tot ramanem cu traficul care vine prin intermediul linkurilor.

Acesta nu este un mod de a spune ca link buildingul cu scopul rankingului este inutil. Totusi, daca ne axam prea mult pe ranking, care este o forma de a primi trafic, ci nu pe raspandirea metodelor de primire a traficului, atunci ramanem expusi in fata metodologiei Google de a acorda rankingul.

Ce este un link ?

Un link este o conexiune intre oameni. Posibilitatea de a te conecta cu oricine pe internet, printr-un singur pas, este profunda si puternica. Odata ce s-au facut conexiuni intre oameni, incep sa se intample lucruri. Cu cat aceasta este mai puternica, cu atat se petrec lucruri cu impact mai mare. Dar, asta nu se intampla daca privim un link doar ca un mijloc de a ne aduce un ranking bun. Ratam oportunitatea de a construi ceva cu puterea de a dura mai mult : relatii reale.

Tehnici si strategii

Iata cateva idei pentru a adauga o noua dimensiune activitatilor tale de link building.

1. Identifica cei mai importanti oameni din nisa ta

Cine scrie despre ce faci ? gandeste-te la bloggeri, forumuri, leaderi din industrie si organizatori de conferinte.

Acesti oameni este foarte probabil sa trimita link-uri catre tine, daca le dai un motiv bun pentru a o face. Un astfel de motiv nu va fi de genul  ‘Ti-am dat un link, acum da-mi si tu unul.’. Tine minte, scopul tau nu este doar sa primesti link-uri, ci este sa primesti link-uri care genereaza trafic.

Un motiv bun este ca prezinti interes. Pentru a face acest lucru, trebuie sa inveti un pic despre oamenii acestia, de exemplu despre subiectele catre care au trimis link-uri in trecut si de ce. Care sunt subiectele care se discuta in prezent ? Incotro se indreapta industria ? Fa o lista a primelor 10 site-uri care rankeaza, urmareste-le backlink-urile si vezi cine vorbeste despre ele si de ce.

2. Ofera si tu ceva

Trimite si tu la randul tau link-uri inspre persoanele acestea.

Oferind cuiva un link vei atrage atentia persoanei respective. Iti urmaresti link-urile inbound ca sa vezi cine pune link-uri catre site-ul tau si de ce ? Probabil si restul fac acest lucru.

Nu folosi un link vechi. Pune un link catre site dintr-un articol bine gandit despre un subiect din industrie, deoarece cand vor urmari link-ul inapoi, sansele care persoanele respective sa interactioneze cu tine sunt mai mari daca ai postat ceva relevant. De asemenea, daca simt ca ai facut ceva pentru ei, atunci probabil vor da si ei ceva inapoi.

Gandeste-te la ce face persoana pe care o ai in vizor sa se implice. Poti sa ii combati punctul de vedere pentru a porni o discutie si pentru a ti se posta un raspuns chiar pe site-ul ei.

3. Incepe o conversatie

Poti sa consideri #2 ca o tactica, dar este mai lucrativ daca il vezi ca facand parte dintr-un proces in desfasurare.

Lumea SEO poate fi conectata cu o conversatie care are loc din 1995. Acum conversatia are foarte multi participanti, dintre care multi acopera acelasi subiect. Vocile unice si cu autoritate sunt cele care ies in evidenta.

O astfel de voce nu se creaza peste noapte. Trebuie sa participi constant, pentru o perioada lunga de timp. Dupa ce ajungi sa ai autoritate iti creezi un loc in fruntea industriei si ajungi sa o conduci. Daca vrei sa primesti multe link-uri fara sa trebuiasca sa le ceri, atunci este o idee buna ca mai intai sa le oferi oamenilor un continut de valoare catre care sa merite sa trimita link-uri si despre care sa vorbeasca, apoi, in mod curent.

4. Creaza o poveste

Ce se intampla cu oameni care au un catalog de vanzare ca afacere ? Sau un site sub forma de brosura ? Nimeni nu mai trimite link-uri catre astfel de lucruri.

Strategia despre care vorbim este despre retele de oameni, spre deosebire de retele de link-uri care au valoare scazuta. Oamenii vorbesc despre companii si le trimit link-uri. Vorbesc despre fondator. Ei nu vor pune link-uri catre pantofii pe care ii vinzi, de exemplu. Povestea din spate este ceea ce prezinta interes. Orice faci diferit, orice idee noua implimentezi, orice actiuni caritabile faci….totul se poate transforma intr-o poveste care va rezona cu publicul prin sursele media.

5. Du conversatia mai departe

Link building-ul este o tactica. Poti cumpara link-uri. Le poti genera in mod automat. Poti sa faci spam.

Dar, cand Google schimba regulile jocului, asa cum face deseori, strategia ta nu lasa foarte multe in urma. Abordarea cea mai buna si mai sigura pe termen lung este sa adaugi inca un nivel de valoare link-urilor. Mergi inapoi la ideea originala de link, care era o conexiune intre doua persoane. Cineva care spune ‘Asta e interesant !’. Odata ce cineva face asta, te poti angaja intr-o conversatie si poti incepe sa construiesti pe baza ei.

Google nu poate sa "strice" asta.

Daca esti interesant pentru alte persoane, atunci rank-ingul nu mai este asa o mare problema. 

scris de

Ioana Pretorian seo executive