Blog
2014 23 Jun

Ce este SEO (Search Engine Optimization)?

SEO (Search Engine Optimization) este procesul prin care imbunatatesti vizibilitatea unui site in mod natural, neplatit, pe paginile motoarelor de cautare incorporand elemente in site care faciliteaza gasirea acestuia. O campanie de SEO de succes va avea ca imbunatatiri cuvinte cheie relevante si selectate cu grija pe care optimizarea le va face proeminente pentru motoarele de cautare.

Procesul de SEO este compus din doua parti importante : optimizarea on-page si cea off-page. Optimizarea on-page se refera la elementele site-ului care cuprind o pagina de internet, ca un cod HTML, continut relevant si imagini. Optimizarea off-page se ocupa in principal cu backlink-urile. Acestea sunt link-uri care fac trimitere la pagina care este optimizata din pe alte pagini relevante.

De multe ori se creaza confuzie privind ce poate o campanie SEO sa realizeze. Unele din scopurile realiste pe care le atinge o campania bine facuta sunt urmatoarele : site-ul tau va fi mai accesibil motoarelor de cautare, un grup de cuvinte cheie bine gandit iti poate creste page rank-ul pe parcursul unei perioade de luni sau ani, se creaza continut bine scris, util, interesant, amuzant care se foloseste pentru a crea o campanie de succes de link building care va imbunatati ranking-ul pagini. O campanie SEO nu iti va face site-ul irezistibil pentru motoarele de cautare astfel incat cu orice cuvinte cheie sa creasca rank-ul si nu va aduce rezultate rapide pe niste cuvinte cheie foarte competitive.

SEO nu trebuie niciodata sa fie singurul mod prin care o afacere se ocupa de aspectul de marketing deoarece algoritmurile motoarelor de cautare se schimba constant si orice schimbare poate afecta negativ ranking-ul unui site. Cu toate acestea, o campanie buna poate aduce o contributie foarte importanta oricarei campanii de marketing online.

Nu este o idee buna sa investesti intr-o campanie SEO daca tocmai ai pornit un site si ai nevoie urgenta de trafic dar nu ai bani sa investesti, daca vrei ca o companie care ofera astfel de servicii sa iti dea aceleasi link-uri pe care le are si competitorul tau, daca nu intelegi importanta cuvintelor cheie si de ce unele cuvinte care ti se par extrem de importante nu sunt si cele mai indicate sa fie folosite sau daca nu esti dispus sa faci schimbari site-ului tau.

O campanie SEO nu poate face minuni. Daca faci SEO cum trebuie, acest lucru dureaza mult timp si implica multa munca si cercetare care se combina pentru a elabora un plan de succes care va aduce rezultatele dorite pe termen lung. 

scris de

Ioana Pretorian seo executive