Blog
2014 09 Oct

Construirea link-urilor cu domenii expirate

Multe persoane folosesc domenii expirate si structura de backlink-uri existente pentru a construi link-uri catre site-ul lors au pentru a crea o oportunitate de link building pentru site-urile clientilor. Unul din cele mai importante motive pentru care acest lucru functioneaza atat de bine este faptul ca poti economisi mult timp si efort si sa ai un site cu o autoritate si o structura de link-uri decente in doar cateva ore.

Totusi, in ultimii ani Google a facut schimbari majore in algoritmul lui care acum necesita o abordare diferita fata de link building, ceea ce inseamna ca trebuie sa avem mai multa grija cand vine vorba de link building pe domenii expirate. Este nevoie de o pregatire grijulie pentru a gasi domeniul potrivit care se merita a fi cumparat, pentru ca timpul si efortul investit sa se merite. Daca sari in acest proces fara precautiile necesare poti sfarsi prin a fi penalizat foarte usor.

Cum sa gasesti domeniul potrivit?

Sunt mai multe unelte care te pot ajuta sa gasesti domenii expirate. Solutiile de pe internet au chiar si o functie care te atentioneaza printr-un e-mail cand un domeniu care contine cuvantul cheie pe care il doresti expira. Poti incerca si sa gasesti licitatii pentru domenii. Avantajele acestor site-uri este ca ai mai multe sanse sa gasesti ceea ce iti trebuie la un pret rezonabil.

Ce sa verifici cand cumperi un domeniu cu PR mare ?

Trebuie neaparat sa verifici daca domeniul are redirectionari 301. Acestea sunt instructiuni de la nivelul server-ului care arata ca ceva si-a modificat locatia. Instructiunea aceasta contine locatia veche, cea noua si faptul ca mutarea este permanenta. De exemplu, schimbarea poate fi legata de numele domeniului sau al paginii, calea spre o pagina de pe site, etc.

Unele persoane pot incerca sa vanda un domeniu fara valoare drept unul foarte important falsificandu-i Page Rank-ul. Totusi, ai la dispozitie multe unelte care te pot ajuta, ca de exemplu Link Research Tool. De asemenea, tine minte sa verifici daca domeniul este spamat de catre redirectionari 301 care duc la el.

Verifica structura de backlink-uri

Verificand structura de backlink-uri a site-ului vei afla pe ce iti cheltuiesti banii. Daca sunt prea multe link-uri spamate care indica spre site, atunci ar fi bine sa il eviti. Poti dezaproba link-urile respective, dar asta va lua mult timp si nu se merita efortul daca poti alege alt domeniu.

Foloseste Wayback Machine

Wayback Machine este un serviciu de arhivare a paginilor de internet care ofera si un motor de cautare, astfel ca tu ai posibilitatea de a consulta material care in prezent nu se mai afla pe internet, in locatia lor originala. Te poti uita la versiuni anterioare ale site-ului. Este o unealta folositoare pentru a vedea daca versiunile anterioare ale site-ului se ridica la standardele tale. Conteaza foarte mult daca modul in care a fost utilizat site-ul in trecut.

Verifica reputatia brandului

Verifica daca proprietarul anterior al domeniului a avut probleme in cee ace priveste reputatia brandului sau in trecut. Acest lucru iti poate afecta negative ranking-ul si iti poate cauza probleme.

Cum sa folosesti domeniile expirate sa construiesti link-uri?

Sunt mai multe moduri in care poti sa faci asta. Unele persoane pur si simplu redirectioneaza link-urile catre domeniul lor, transferand si puterea link-urilor. Altii transforma domeniul intr-un site sau blog de sine statator si il folosesc drept o resursa de link-uri. Altii il adauga retelei de link-uri deja existente si creaza link-uri intre ele, iar altii le folosesc pentru a vinde link-uri.

Oricare dintre metodele de mai sus ar putea functiona sau ar putea sa dea gres atunci cand Google isi orienteaza atentia spre o anumita metoda de link building si decide ca e gresita. Indiferent de metoda pe care o folosesti trebuie sa urmaresti sfaturile se practicile Google pentru a avea rezultate. Repara problemele on-page, dezaproba link-urile proaste si redirectioneaza URL-urile originale catre cele noi. Evident, vei dori sa faci ca noua tema a site-ului sa fie cat mai relevanta pentru tema pe care o ai ca target. Factorul relevantei este cel mai important atunci cand vine vorba de link building.

  • Title tag (un Meta Tag inclus in Header-ul orcarui website), meta description (tagul meta din codul sursa al paginii care ofera succint informatii despre continutul paginii web)
  • Titlurile imaginilor, alt tags (textul din spatele imaginilor)
  • Link-urile outbound catre site-uri cu autoritate mare
  • Include articole cu tema relevant ape blogul site-ului.

Plaseaza link-urile in mod natural

Odata ce ai site-ul cu tema potrivita, este timpul sa te bucuri de puterea link-urilor plansandu-le in cel mai natural mod posibil.

Urmeaza metoda asta ca sa profiti la maxim de structura continutului tau si de ancore :

  • Primul link trebuie sa fie cuvantul tau cheie principal
  • Al doilea cuvant cheie ar trebui sa indice spre un site cu autoritate mare din nisa ta
  • Nu uita sa folosesti link-uri interne care duc la alte site-uri care au legatura cu al tau, dar nu exagera
  • Titlurile imaginilor si alt tag-urile trebuie folosite corect. Asta inseamna ca trebuie sa folosesti exact cuvantul cheie primar, precum si niste variatii ale acestuia. Nu folosi exact aceeasi cuvinte cheie tot timpul pentru ca vei atrage penalizari.

Sumar

Link building-ul pe domenii expirate poate fi o metoda eficienta, daca este facut cum trebuie. Cu toate acestea, tine cont de factorii pro si contra inainte de a cheltui bani pentru a-ti cumpara primul domeniu. Aceasta metoda ar putea fi costisitoare daca nu iti faci un plan bun.

Alt lucru de care trebuie sa tii cont este faptul ca Google isi schimba viziunea asupra ceea ce considera a fi link building bun si ce nu. 

scris de

Ioana Pretorian seo executive