Blog
2014 27 Jun

Cum sa scrii un text pentru SEO fara sa para ca scrii pentru SEO

Aproape toate articolele despre marketing online spun ca textele unui site sau ale unui blog trebuie scrise pentru utilizator, lucru care este adevarat, insa poate fi considerat putin inselator cand ne gandim la faptul ca orice text de pe internet este considerat relevant sau irelevant pentur o anumita nisa in functie de cuvintele cheie folosite.

Adevarul este undeva la mijloc: atunci cand scrii un articol sau creezi continutul pentru o pagina trebuie sa mentionezi cuvintele cheie cele mai relevante, insa trebuie sa faci asta intr-un mod cat mai natural.

In primul rand, titlul paginii tale sau al articolului tau de blog trebuie sa contina cuvintele cheie si sa starneasca curiozitatea potentialilor cititori. Exista o diferenta remarcabila intre “Importanta unei asigurari de sanatate” si “Gandeste-te la tine: fa-ti asigurare de sanatate!”. Desi ambele titluri contin cuvintele cheie, cel de-al doilea este mai atractiv pentru cititori pentru ca ii abordeaza intai prin prisma emotionala, si mai apoi prin cea practica.

O greseala frecventa in randul creatorilor de continut online este sa se piarda in detalii, pierzand astfel din relevanta textului creat. Fie ca este vorba de textul afisat pe site sau de tagurile META, prea multe companii prefera sa scrie despre certificarile si premiile dobandite de-a lungul timpului, uitand sa mentioneze macar o data nisa sau gama de produse acoperite. Chiar daca asta necesita ceva efort si exercitiu, este posibil sa incluzi ancore diversificate si de calitate intr-un text pentru SEO fara sa para fortat sau spam.

Nu este un secret ca tagurile H1, H2, ... H6 au o relevanta crescuta fata de paragrafe cand vine vorba de motoarele de cautare si SEO, insa multi creatori de continut abuzeaza de aceste oportunitati de promovare. Tagurile de Headings trebuie folosite doar acolo unde isi au locul! Asta inseamna ca un Heading, oricare ar fi el, trebuie sa contina un singur cuvant cheie iar cele de nivel inferior care il urmeaza pot contine cuvinte cheie specifice. De exemplu, daca H2 al unei pagini este “Promovare online”, acesta poate fi urmat de h3 “Promovarea unui magazin online” , dar si de h3 “Promovarea online al unui site de prezentare”.

scris de

Anca Ionescu seo executive