Blog
2014 27 Jun

Ghid incepatori - 10 pasi in vederea obtinerii unui blog optimizat SEO - partea 1

Sunt multi pasionati de blogging care nu se implica activ si in ceea ce priveste optimizarea propriului "loc de joaca", drept pentru care ne simtim nevoiti sa aprofundam acest subiect si sa venim in sprijinul lor cu o lista de sfaturi care se pot dovedi banale pentru un avansat insa extrem de importante pentru un incepator. Totul a pornit in urma rasfoirii a cateva zeci sau chiar sute de bloguri care nu pun deloc pret pe pozitii in motoarele de cautare, trafic si implicit venituri, aplicarea urmatoarelor etape ajutandu-va sa obtineti ceea ce niciodata nu ati planificat: vizibilitate sporita si castiguri din reclame.

SEO este un domeniu destul de volatil insa usor controlabil de catre un blogger, continutul, platforma si campaniile de link building avand un rol esential in pastrarea traficului actual si/sau imbunatatirea lui. Acest articol reprezinta o prima parte a ideilor noastre, idei pe care speram sa le implementati si sa ne transmiteti rezultatele muncii depuse.

1. Detinerea unui domeniu propriu si a unui pachet de gazduire

Ati indrazni sa credeti ca detinerea unui subdomeniu de genul "nume.wordpress.com" sau "nume.blogspot.ro" va ofera anumite avantaje din punct de vedere SEO. Realitatea este oarecum diferita, adevaratele avantaje fiind de partea unui domeniu propriu. In primul rand, aveti o amprenta solida si motoarele de cautare vor asimila cu usurinta continutul cu proprietarul si implicit autorul articolelor. Sa presupunem ca totul se rezuma la credibilitate, un domeniu propriu fiind identitatea de care orice blogger are nevoie in mediul online. Va sfatuim pe toti cei care detin un blog dar care nu ati facut pasul catre un domeniu propriu sa faceti acest lucru cat mai rapid, costurile sunt infime iar beneficiile sunt evidente.

2. Adaugati continut frecvent insa nu renuntati niciodata la calitate si unicitate

Este dificil de preconizat care ar fi limita de articole pe care un blogger ar trebui sa le posteze zilnic sau saptamanal insa regula "mult si bun" poate fi aplicata oricand. Google iubeste continutul nou, varietatea si nu in ultimul rand consistenta, articolele de dimensiuni generoase fiind privite foarte bine de catre spideri. Din punct de vedere optimizare site SEO, sfaturile noastre se indreapta catre continutul consistent, de calitate si nu in ultimul rand unic, relevanta textelor fiind criteriul care impune cititorilor un share in Social Media dar si pozitionari mai bune in SERP.

In ceea ce priveste unicitatea continutului, aveti in vedere faptul ca nu doar textul face parte dintr-un articol ci si fotografiile, video-urile, playlist-urile sau aplicatiile. Ce ramane de facut in acest caz? Alegeti continut realizat chiar de voi sau, dupa caz, mentionati sursa in momentul in care l-ati preluat de pe un alt site.

3. Construiti-va un profil de backlink-uri de calitate intr-o maniera naturala

Chiar daca sunteti un incepator in domeniul optimizarii pentru motoarele de cautare, suntem convinsi ca termenul backlink-uri va este cunoscut. Daca nu, cea mai simpla definitie a unui backlink este recomandarea, momentul in care un alt site insereaza un link catre blogul vostru.

Ce trebuie sa stiti in legatura cu backlink-urile?

  • Incercati pe tot posibilul sa nu le cumparati: Destul de dificil de obtinut link-uri naturale pe plan local insa bloggerii au cele mai mari sanse de a indeplini acest criteriu. Orice articol de calitate poate fi mentionat de catre alte site-uri, in acest fel obtinand un backlink natural si de cele mai multe ori de calitate.
  • Conteaza sursa lor: La fel cum in viata de zi cu zi conteaza cine anumte te recomanda, acelasi lucru se intampla si in mediul online cu backlink-urile. Daca site-ul care va ofera un backlink este autoritar, importanta linkului obtinut este una foarte ridicata. Nu la fel de mult conteaza un backlink venit de pe un site nou sau fara autoritate, insa cumulul lor poate conduce la obtinerea unui profil de link-uri foarte reusit.
  • Conteaza ancora: Ancora este cuvantul sau grupul de cuvinte ales de webmasterii site-ului care va ofera un backlink. Pentru a pastra relevanta, de preferat ar fi ca ancora sa nu fie una generica ci sa faca referire la subiectul abordat in articolul care primeste backlink-urile.

Cum obtinem backlink-uri de calitate fara a fi nevoiti sa le cumparam? Continutul de calitate este cheia succesului, un articol sau o pagina in care redactati informatie utila cititorului atragand de la sine un impact maxim in Social Media, pozitionari bune in motoarele de cautare, trafic si implicit "recomandari" din partea altor site-uri.

4. Asigurati-va ca tema este optimizata SEO

Din punct de vedere al structurii sale, o campanie SEO este impartita in doua mari componente: partea offpage, in care este necesar sa va construiti un profil de link-uri, si partea onpage, in aceasta situatie fiind necesar sa aveti o tema optimizata SEO.

De ce este importanta tema? Google tine cont de anumiti parametri care ii indica daca un site este de incredere sau nu. Iata ce apreciaza motoarele de cautare in legatura cu tema blogului vostru:

  • Cod sursa curat: PHP, HTML, CSS sau Java, sunt limbaje de programare folosite la construirea unei teme, pentru o parcurgere usoara a continutului fiind necesara utilizarea celor mai noi tehnici aferente.
  • Incarcare rapida a paginilor: Este un criteriu cu adevarat important in ceea ce priveste rankingurile unui site si totodata apreciat de cei care va viziteaza blogul. Pentru a avea un blog ale carui pagini se incarca extrem de rapid, asigurati-va ca beneficiati de un hosting de calitate si ca fisierele care definesc tema sunt optimizate corect(recomandam pluginuri de cache pentru a rezolva o parte din probleme).
  • Navigare si pagini interne: Incercati sa oferiti motoarelor de cautare si utilizatorilor o navigare rapida in blog si nu uitati sa curatati paginile interne care nu mai exista si/sau care returneaza informatie inutila.
  • Tema originala: Nu este obligatoriu sa detineti o tema personalizata, utilizata doar de voi, insa ar fi de apreciat sa incercati sa va construiti propria imagine pe internet.

5. Structura linkurilor

Linkurile interne sau permalinkurile, asa cum le regasiti cautand informatii despre acest subiect, sunt alcatuite din pagina principala si o extensie.

Root: numeblog.ro/

Extensie: articol-despre-romania/

Este importanta structura linkurilor si recomandam sa vizitati sectiunea Settings -> Permalinks in vederea configurarii corecte a optiunilor(daca aveti un blog gazduit pe platforma Wordpress).

Intrebare: Care este cea mai buna varianta din punct de vedere SEO?

Raspuns: Selectati optiunea CUSTOM STRUCTURE si completati campul cu /%postname%/.

De asemenea, nu este indicat ca lungimea linkurilor paginilor interne si articolelor sa fie foarte mare, in vederea unei optimizari propice urmand a ingloba principalele cuvinte cheie intr-un URL cat mai scurt dar elocvent.

Speram sa parcurgeti toate aceste informatii si sa aplicati fiecare dintre sfaturile pe care vi le oferim. Curand vom publica si partea a doua a acestui subiect, alti cinci pasi care se vor dovedi extrem de importanti in vederea obtinerii unui blog optimizati SEO.

scris de

Laurentiu Iancu seo executive