Blog
2014 02 Nov

Informatii utile despre Google Panda si Google Penguin

Google isi schimba algoritmul de aproximativ 500 de ori pe an. Cele mai multe schimbari sunt minore, dar la fiecare cateva luni, un update major se intampla, cu un impact major asupra rezultatelor din clasament. Cele doua schimbari mai recente de algoritm sunt:

Panda: a fost lansat oficial in februarie 2011, dar au existat aproximativ 13 de refresh-uri de date de atunci. Acum, cu Panda 3.7, site-urile cu un continut slab sau duplicat cunosc o scadere abrupta in pozitionarea superioara in cadrul motoarelor de cautare, fiind penalizate in mod constant.

Penguin: Lansat in aprilie 2012, acest algoritm ofera orientari stricte privind optimizarea site-ului, si ajusteaza o serie de factori relationati cu web spam-ul, inclusiv umplutura de cuvinte cheie, link-urile nenaturale si continutul slab.
Contrar perceptiei generale, rolul lui Google nu este de a rula salbatic actualizari de algoritm si de a sanctiona fiecare site, pana cand raman doar 10 platforme decente din punct de vedere compozitional.

In timp ce Penguin a fost din punct de vedere tehnic o actualizare de algoritm, nu a fost intr-adevar o schimbare in modul in care factorii acestuia functioneaza, ci doar verdictul oficial ca Google se gaseste in situatia in care va lua masuri împotriva paginilor care influenteaza prin metode necalitative sistemul de cautare. Pur si simplu, acesta este o actualizare ce vizeaza in mod direct web spam-ul, deci cele care au respectat regulile , ar trebui sa nu fie afectate .

Pastrati cuvintele cheie, dar prin alte tehnici: pentru o vreme, toata lumea a sustinut faptul ca Penguin va pune capat procesului de supraoptimizare, insa in anumite cazuri chiar aceasta ajustare a determinat mai multa forta pentru anumite pagini. Cu Penguin, este necesar sa aveti cuvintele cheie in continut. Asta e modul in care motoarele de cautare stiu ce informatii detine website-ul dumneavoastra. Iata cum puteti pastra cuvintele cheie sub control :

  • Nu scrieti intai continutul, pentru ca apoi sa integrati cuvintele cheie. Acest procedeu arata nenatural . Structurile trebuie sa persiste in mintea dumneavoastra, iar includerea lor necesita o inglobare fluida, naturala pentru contextul respectiv.
  • Recitirea si actualizarea periodica a textelor
  • Diversificarea linkbuilding-ului
  • Link-uri cu numele brand-ului: trebuie sa aveti intotdeauna un numar mai mare de astfel de link-uri, superior fata de cele ce cuprind doar cuvintele cheie. Acestea includ deseori URL-ul dvs. exact.
  • Link-uri variabile, glisate pe anumite cuvinte cheie: Este improbabil sa nu constientizati faptul ca nu toata lumea va face legătura la site-ul dvs. folosind aceeasi ancora.
  • Link-uri non - descriptive
  • Continutul caltativ este o trasatura definitorie pentru Google, iar o penalizare anterioara poate fi indreptata printr-o astfel de reorientare, in asigurarea aportului calitativ necesar:
  • Creearea unui blog si actualizarea saptamanala a acestuia
  • Pune un comunicat de presa o dată pe luna . Se gazduieste un eveniment in comunitate sau are loc o conferinta de presa in domeniul respectiv de activitate?Toate acestea constituie o stire .
  • Oamenii iubesc informatiile, iar un mod prin care se poate relationa eficient cu acestia este reprezentat de impartasirea experientei acumulate in timp, in aria de activitate specifica.
scris de

Iulia Draghici seo executive