Blog
2014 13 Oct

Penguin 2.0 : cum sa devii o autoritate online

Lansarea Penguin 2.0 a produs o mare agitatie in lumea SEO, desi algoritmul a suferit destule modificari dupa lansarea din aprilie 2012. Cele mai importante lucruri legate de Google Penguin se pot reduce la doua idei : investirea in continut de calitate si ceea ce a spus Matt Cutts, ‘Incercam sa detectam cand cineva este o autoritate intr-un anumit spatiu si sa il facem sa rankeze mai bine.’.

Intrebarea care trebuie pusa este ‘Cum creezi un brand cu autoritate in mediul online ?’. Este momentul ca specialistii in marketing online sa inlocuiasca intrebarea ‘Cum ajung in topul cautarilor ?’, cu asta.

Creeaza un site autoritar, plin de continut interesant pe care clientii targetati sa il citeasca si sa il imparta, iar atunci Google te va rasplati. Dar nu doar Google, ci si clientii tai.

Cum creez un site cu autoritate ?

Uite cum :

Investeste in continut de calitate

Tot ce creezi (pe site si in afara lui) trebuie sa aibe la baza calitatea. Creeaza continut pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare. Angajeaza scriitori adevarati, experti in content marketing cu multe idei care sa te poata ajuta sa iti transformi afacerea intr-o platforma cu continut online cu autoritate.

Investetste in bloguri, stiri, infografice, clipuri video, promotii si altele, dar doar daca acestea sunt relevanta si vor aduce un beneficiu real clientilor sau potentialilor clienti.

Investeste in continut pe site

Google rasplateste site-uri care publica pe pagina proprie continut. Este un key metric (un indicator cheie de performanta) si este din ce in ce mai important. Brand-urile si afacerile care nu reusesc sa investeasca in dezvoltarea unor strategii de continut onsite nu vor avea succes in mediul online.

Publicarea continutului onsite este obigatorie dupa lansarea Penguin. Facand acest lucru inseamnca ca poti imparti continut folosind social media si poti genera mai multe link-uri inbound catre site-ul tau.

Alt lucru ce trebuie retinut este faptul ca iti pastrezi tot controlul asupra publicarii cand detii platforma pe care postezi, asa ce te poti intoarce si poti edita continutul publicat daca este nevoie.

Foloseste Google+ si Authorship markup pentru a castiga si mai multa autoritate

De ce sa folosesti Google+ ?

  • Indexeaza imediat noul continut pe Google
  • Creezi autoritate si respect in fata lui Google – Google iubeste produsele Google
  • Generezi mai multe link-uri inbound
  • Generezi mai multe like-uri si share-uri sociale
  • Iti maresti autoritatea si expertiza intr-o zona pentru SEO in dezvoltare
  • Adaugi putere aditionala postarilor din partea vizitatorilor si reach-ului in calitate de blogger
  • Cultivi legaturi de afaceri si incepi sa fii vazut ca un leader in nisa.

Amplifica-ti continutul pentru a crea autoritate

Gandeste-te mai intai unde vrei sa iti fie amplificat continutul, la audienta si la calitatea locului in care iti lasi un link…lucrurile nu mai sunt legate doar de un link.

Avand aceste lucruri in vedere, evita zonele cu link-uri de proasta calitate. Link-urile inbound si amplificarea continutului sunt indicatori importanti pe care Google ii foloseste pentru a iti acorda un rank.

Nu este vorba despre mase mari de link-uri inbound de calitate proasta – este vorba despre lnk-uri inbound si continut de valoarea ridicata si relevante, de pe site-uri releventa si de calitate si de la autori care impart o poveste care este folositoare clientilor tai si care poate fi impartita.

Share-urile sunt foarte importante pentru succesul cautarilor, dar si in construirea autoritatii tale in fata lui Google.

Mareste traficul catre site-ul tau

Google deja a pus accentul pe faptul ca urmareste sa judece site-urile pe baza autoritatii lor. Ce indicii poate folosi pentru a determina acest lucur ?

Iata doar cativa dintre ei :

  • Link-urile inbound
  • Share-uri
  • Timpul petrecut pe site
  • Bounce rate-ul (indicator de calitate ce analizează procentul vizitelor unice pe un site)
  • Numarul vizitatorilor.

Da, numarul vizitatorilor poate fi manipulat si cumparat, dar foarte rar in asa fel incat sa influentezi si ceilalti indici.

Daca folosesti servicii de amplificare a continutului ca adevrtising-ul sau postarile din partea vizitatorilor pentru a promova continut bun catre public relevant, toti indicii de mai sus au probabilitatea de a fi in favoarea ta. Share-urile si timpul petrecut pe site vor creste, iar Google va stii ca esti o autoritate in domeniu.

Implementeaza aceste schimbari si investeste timp si energie pentru a transforma afacerea si site-ul ta intr-o autoritate pe o tema aleasa si viitoarele schimbari din partea Google nu te vor lovi si nu va fi nevoie sa faci prea multe schimbari. 

scris de

Ioana Pretorian seo executive