Blog
2014 05 Nov

Optimizeaza-ti magazinul online pentru sezonul de sarbatori in 6 pasi

Mai este putin pana cand vin sarbatorile si este timpul sa ne pregatim magazinul online pentru acestea. In aceasta perioada a anului, clientii iti deschid portofelele si fac cheltuieli, asa ca este foarte improtant pentru afacerile de comert sa elaboreze un plan pentru a se bucura de oportunitatile pe care le aduce acest sezon. In acest articol incercam sa va ajutam sa construiti un plan de afaceri pentru ca voi sa luati decizii bune pentru a va atinge scopurile afacerii.

1.      Analizeaza-ti datele

Este extraordinar de important sa iti cunosti datele pentru a masura succesul campaniilor de marketing. Uitandu-te la datele din sezonul sarbatorilor de anul trecut poti vedea ce a functionat bine si ce nu, pentru a refolosi sau schimba si imbunatati acele segmente pentru a iti maximiza vanzarile in sezonul acesta. Pune-ti intrebari de genul ‘Care canale de marketing au functionat bine ?’, pentru a sti pe ce sa te axezi si mai mult si care canale au nevoie de strategii diferite. De asemenea, gandeste-te la ce produse s-au uitat utilizatorii si pe care le-au cumparat cel mai mult, pentru a sti ce trebuie sa ai in stoc sau unde iti trebuie o abordare diferita.

Analizandu-ti datele cu intrebarile potrivite iti vei putea spori vanzarile in acest sezon ! Daca nu ai o analiza de anul trecut, sau ai o afacere noua, asigura-te sa tii aceasta evidenta anul asta.

2.      Analizeaza-ti competitorii

Daca nu esti inscris la newsletter-ul competitorilor, ar trebui sa te inscri. Uita-te la ce fac acestia si la ce ofera, la ce functioneaza pentru ei….uita-te la site-urile lor. Poti sa te uiti la acestea chiar si in trecut folosind Wayback Machine pentru a vedea ce strategii au folosit in sarbatorile trecute. Ce au promovat ? Toate aceste idei iti pot contura o imagine mai buna care te va ajuta sa iti maresti vanzarile.

3.      Pregateste-ti campaniile de PPC

Incepe sa iti construiesti landing page-urile si campaniile PPC pentru sarbatori, pentru a putea sa activezi campaniile necesare atunci cand vine momentul si sa iti optimizezi acele campanii din timp pentru rezultate mai bune. Desfasoara un research pentru cuvinte cheie si potriveste-le pe acestea cu un landing page adecvat pentru a castiga click-uri mai multe si mai ieftine si, desigur, conversii mai bune. Gandeste-te la modul in care oamenii cauta produsele si cadourile in sezonul sarbatorilor, la ce conteaza pentru ei (ca de exemplu, transport gratuit, cadou, Craciun, etc.) si incearca sa gasesti cuvinte cheie lungi cu o competitivitate mica, care iti va mari numarul de vizite targetate. Pe urma testeaza-ti si optimizeaza-ti campaniile.

4.      Fa optimizare pentru motoarele de cautare

Cand deja te concentrezi asupra campaniilor tale de PPC, nu ar trebui sa uiti despre traficul organic. 26% din toate vanzarile se fac prin achizitii din trafic organic. Actualizeaza-ti titlurile si continutul din timp. Daca ai facut un research pentru cuvintele cheie din campaniile tale de PPC, foloseste acest lucru si pentru o campanie buna de SEO.

5.      Incepe campaniile de retargeting

Campaniile de retargeting sunt o oportunitate de a targeta un utilizator interesat inca o data. Pe scurt, ti se da inca o ocazie sa faci o vanzare, ceea ce este un motiv foarte bun pentru a folosi aceasta strategie.

6.      Mai trebuie sa vorbim despre integrarea pe mobil?

Mobil, mobil…toata lumea vorbeste despre asta. Dar acest lucru nu este de mirare cand un volum atat de mare de vanzari se face in prezent de pe dispozitive mobile. Iar acest lucru evolueaza din ce in ce mai mult in fiecare an. Utilizatorii isi folosesc telefoanele mobile si tabletele mai mult decat oricand pentru a se documenta despre produse, pentru a compara preturi si pentru a face achizitii. Fiti pregatiti !

Sarbatorile de Craciun pot fi o perioada stresanta pentru cei care se ocupa de marketing online, dar, de asemenea, pot fi si foarte profitabile. Daca ai o organizare buna si esti pregatit, 2014 poate fi anul tau cel mai bun pentru afacerea ta. Sarbatori fericite pentru toata lumea, este timpul sa ne apucam de treaba !

scris de

Ioana Pretorian seo executive