Blog
2014 01 Nov

Panda, Penguin si ce inseamna update-urile recente in algoritmul lui Google pentru proprietarii afacerilor mici

Daca esti proprietarul unei afaceri mici si te gasesti usor intimidat de catre algoritmurile Pengui si Panda de la Google, nu esti singurul. Conducerea unei afaceri si mentenanta unui site iti aduc suficiente lucruri pe cap fara sa mai trebuiasca sa descifrezi si ce inseamna fiecare update intr-un algoritm de la Google pentru strategia ta de SEO.

In mod cert este posibil sa iti faci o cariera din a analiza aceste lucruri care determina rank-ul in motoarele de cautar, dar este si posibil sa sectionezi toata informatia in bucati mici, usor de asimilat.

Ce este Penguin ?

Penguin (3.0), updatat chiar de curand, se axeaza pe combaterea spam-ului si pe calitatea generala a link-urilor inspre si dinspre un site.

Ce este Panda ?

Panda (4.1) este indreptat spre continutul site-urilor. Ultimul Panda a aparut pe 25 septembrie.

Ce inseamna lucrurile astea pentru tine ?

Atat Penguin cat si Panda s-au introdus pentru a ajuta Google sa se asigura ca site-urile pe care le recomanda utilizatorilor sunt rezultatele cele mai bune. Pentru a evita sa isi dezamageasca utilizatorii, Google foloseste Penguin si Panda sa aduca site-urile cu cele mai mari merite in topul rezultatelor de cautare si sa le impinga pe cele care si-au imbunatatit ranking-ul in mod artificial la capatul rezultatelor.

Cu alte cuvinte, daca Google este suficient de bun sa te aduca in atentie, atunci ai face bine sa nu il faci de ras. Iata care sunt cele doua parti ale site-ului pe care le poti optimiza pentru a face Penguin si Panda sa functioneze pentru tine :

1.      Autoritatea domeniului

Din cauza ca autoritatea domeniului are de a face cu link-uri, asta intra sub competenta Penguin. Algoritmul se uita atat la calitatea site-urilor la care un website trimite link-uri, cat si la relevanta acestora. De asemenea, are in vedere si calitatea si relevanta care trimit link-uri inapoi pentru a determina autoritatea site-ului. Este o balanta delicata intre calitate si cantitate. Este mai eficient sa ai doar cateva link-uri catre si dinspre site-uri cu autoritate decat sa ai zeci de link-uri catre si dinspre site-uri proaste.

Pentru a mari autoritatea domeniului site-ului tau ai nevoie de doua lucruri : sa creezi link-uri outbound si sa primesti mai multe link-uri inbound. Cum faci acest lucru ? Prin continut. Cu cat scri mai mult, cu atat vei avea mai multe ocazii sa creezi link-uri outbound. Si cu cat imparti (share-uiesti) mai mult ceea ce ai scris, cu atat vor avea mai multe oportunitati alte persoane sa trimita un link catre site-ul tau. Acest lucru poate insemna actualizarea continutului pe care il ai in prezent pe site pentru a include mai multe link-uri relevante, sau ai ai putea sa te gandesti sa incepi un blog (pe domeniul site-ului) pentru a avea ocazia sa trimiti link-uri catre site-uri de calitate periodic. Ceea ce ne aduce la urmatoarea mare oportunitate pe care o ai ca sa il impresionezi pe Google :

2.      Continut de calitate 

Acum ne mutam catre teritoriul Panda. Algoritmul iti strabate site-ul uitandu-se dupa calitate, relevanta si calitatea continutului pe care il gaseste. Facand acest lucru, se asigura ca atunci cand utilizatorul motorului de cautare da click pe un rezultat pe care i-l ofera Google, el chiar va gasi pe acel site ceea ce cauta.

Si in timp ce necesitatile link-urilor inbound (link-urile catre site-ul tau) de care am vorbit anterior cu Penguin pot fi destul de dificil de controlat pentru proprietarii de mici afaceri, cerintele Panda in cee ace priveste continutul stau complet in mainile tale ca detinator al site-ului. Mai mult, cel mai recent update Panda este menit sa dea viata site-urilor mici si mijlocii pentru a ajuta sa le dea o sansa in competitia cu site-urile mare pentru un ranking bun.

Pentru a profita de acest nou Panda mai soft, proprietarii site-urilor trebuie sa priveasca propriul continut din doua unghiuri : bogatie si specificitate. Potrivit celor mai recente analize, Panda 4.1 ajuta site-urile care au mult continut despre un subiect de nisa si penalizeaza site-urile care au mult continut despre o varietate mare de teme. De asemenea, penalizeaza site-uri care au continut prea general sau prea putin. 

Nu ar trebui sa fie o stire noua faptul ca, creand continut relevant si de calitate in mod regulat vei ranka mai bine in rezultatele cautarilor, dar ultima modificare adusa la Panda ar trebui sa iti serveasca drept o reamintire a acestui lucru.

Extinzand lucrurile pe care le-am subliniat in acest articol, mai jos este un infografic cu lucruri pe care ar trebui sa le faci pe site-ul tau si cu motivele pentru care sunt importante pentru Google.

 

Trebuie sa :

De ce ?

Potrivit lui Google…

Te asiguri ca ai continut scris de experti

 

Google a pus un accent puternic pe expertiza care se transmite pentru a determina calitatea.

‘Paginile si site-urile de calitate au nevoie de expertiza pentru a fi de incredere si a avea autoritate in domeniul lor.’

Iti actualizezi continutul vechi, care nu mai este de actualitate

Google a pus un accent puternic pe credibilitate care se transmite pentru a determina calitatea.

‘Paginile si site-urile au nevoie de suficienta expertiza pentru a fi de incredere si a avea autoritate in domeniul lor…Pentru ca un site sa fie considerat de calitate trebuie sa aiba informatii de actualitate.’

Citezi, sa faci referinte si sa trimiti link-uri catre alte surse experte in continutul tau

Google a pus un accent puternic pe credibilitate care se transmite pentru a determina calitatea. Citarea altor surse creste increderea.

‘Paginile si site-urile de calitate au nevoie de suficienta expertiza pentru a deveni o autoritate si a castiga incredere in domeniul lor.’

Incurajezi clientii sa lase o recenzie pozitiva pe Google+ sau alte asemenea site-uri

Google a pus un accent puternic pe reputatia brand-ului pentru a determina calitatea.

‘Reputatia este un considerent important cand foloseste High rating. In timp ce o pagina ar putea merita un rating bun fara reputatie, acesta nu poate fi folosit pentru orice site care are o reputatie negativa convingatoare.’

Acorzi atentie detaliilor mici de pe paginile site-ului

Google a pus un accent puternic pe continutul suplimentar (continutul care nu este continutul principal al unei pagini sau reclame, precum informatia din footer sau navigarea site-ului).

‘Un rating de calitate are nevoie de…(continut suplimentar) care contribuie la o experienta satisfacatoare a utilizatorului pe pagina sau site.’

Publici continut de calitate des

Google a pus un accent puternic pe continutul principal.

‘Un rating de calitate inalta are nevoie de un volum satisfacator de continut principal de calitate si un site care este ingrijit. Pentru ca un site sa fie considerat de calitate trebuie sa aiba continut de actualitate.’

Iti afisezi datele de contact si serviciul cu clineti

Google a pus un accent puternic pe incredere. Afisarea datelor de contact creste increderea.

‘Un rating de calitate are nevoie de un volum satisfacator de informatii legate de site, de exemplu informatie de tipul celei din sectiunea Despre noi, sau Relatii clienti.

Acorzi atentie regulilor gramaticale

Google a pus un accent puternic pe incredere pentru a determina calitatea. Corectitudinea gramaticala creste increderea.

‘Pentru un rating de calitate paginile si site-urile trebuie sa fie considerate experte, sa aiba autoritate si sa inspire incredere in domeniul lor.’

Acorzi prioritate unui design de site user-friendly

Google a pus un accent puternic pe design-ul user-friendly.

‘Un rating de calitate are nevoie de un design de pagina functional care permite utilizatorilor sa se concentreze cu usurinta pe continutul principal si sa foloseasca, continutul suplimentar dupa cum doresc.’

Pui baza unor standarde editorilae in intreg site-ul

Google ia in considerare intreg site-ul cand acorda rating-uri de calitate. Blogurile cu mai multi autori nu fac exceptie.

‘Verificarile de pagina pentru expertiza, autoritate si incredere sunt importante cand un site are mai multi autori pe pagini diferite.’

scris de

Ioana Pretorian seo executive