Blog
2014 07 Oct

SEO si E-commerce – 4 sfaturi de a-ti face afacere mult mai Google-Friendly

Aproape toata lumea utilizeaza motoarele de cautare, precum Google, in momentul in care se afla in cautarea unor produse sau servicii. Motoarele de cautare sunt unele dintre cele mai importante medii, unde puteti obtine trafic tinta si vizibilitatea magazinului tau online pe Internet.

E-commerce, ca afacere bazata pe mediul online, ar trebuie sa se preocupe mai mult de partea de SEO. In afara faptului ca, motoarele de cautare sunt un loc firesc de obtinere a unor noi clienti, magazinele online ar putea suferi in urma schimbarilor survenite in algortmii de cautare. Clasamentele, expunerea magazinului, si prin urmare, vanzarile, ar putea fi afectate asa cum sunt multe dintre site-urile cu un profil similar, precum cele spamate, carora Google le blocheaza rezultatele de cautare. Acestea au:

  • volum mare al paginii;
  • pagini cu continut;
  • continut duplicat.

Motoarele de cautare reprezinta o piesa inteligenta de software, dar acestea nu sunt perfecte si, daca site-ul tau nu este SEO-„friendly”, acesta ar putea fi „lovit” ca orice alt site.

1. O navigare mai buna

Primul aspect de optimizare este acela de a face experienta utilizatorului, una de prima categorie. Trebuie sa ai mereu in vedere faptul ca satisfactia clientului tau este cel mai important factor. Site-ul pe care il creati este creat pentru oameni, nu motoarele de cautare. Cu cat este mai placta experienta vizitatorului ta, cu atat mai mari sunt sanele ca el sa se transforme intr-un client fericit.

Trebuue sa oferiti o navigare clara si bazata pe subiecte. Utilizatorii vor avea abilitatea de a gasi produsul pe care il cauta usor si rapid. Pentru motoarele de cautare, acesta va fi un semn clar a faptului ca site-ul tau este bine planificat si, desigur, acest lucru se va reflecta in strucura link-ului url, a motorului de cautare optimizat :

„ http://yourdomain.com/maincategory/subcategory/productpage”.

2. Optimizarea continutului

Optimizarea continutului, in ceea ce priveste e-commerce, este la fel de importanta ca pentru orice alt site.Site-urile care au un continut creat in mod corespunzator, va fi, in mod precis, relevant pentru orice semn de intrebare ale unui client cu privire la produsul oferit de catre tine. In calitate de utilizatori de Internet, acestia se afla in cautarea unor produse specifice, mai degraba decat in cautarea unui site web.

Continutul duplicat

Cel mai important factor este acela de a elimina sau de a reduce la minimum riscul de continut duplicat, iar Google sanctioneaza acest lucru, la fel cum se intampla cu site-urile spamate. Un numar mare de pagini de produse, lipsa de continut pe fiecare pagina, precum si descrierile de produs duplicate, pot reprezenta sursele unor probleme grave ale site-urior de e-commerce.

Asadar, evitati pe cat posibil utilizarea unor descrieri de tip copy-paste si incercati sa folositi descrieri unice, originale de produse. Acest fapt poate fi la inceput destul de frustrant si va necesita timp, dar este absolut esential daca iti doresti o mai buna pozitie in clasamentele Google sau pe de alta parte, daca nu iti doresti sa fii interzis de catre acesta.

Tag-uri Canonicale

Atunci cand utilizatorii navigheaza prin intermediul unui site de e-commerce, acestia sunt capabili de a ajunge la o pagina de produs printr-un numar de modalitati. De exemplu, un anumit site ar putea avea aceleasi produse listate prin diferite metode, cum ar fi produsele sortate dupa rating sau pret. Site-urile e-commerce sunt cele care pot arata adresa URL intr-un browser, care reflecta exact pasii utilizatorului pe site-ul tau. Probabil iti poti imagina cum acest tip de situatie se traduce pentru motoarele de cautare (mai multe URL-uri cu acelasi continut). Pentru a preveni problema continuturilor duplicate, cauzate de mai multe url-uri ce indica aceleasi pagini de destinatie, ar trebui sa utilizati un tag canonical.

Punerea in aplicare a relatiei = „tag-uri canonicale”, pe site-ul de e-commerce este destul de simpla. Trebuie doar sa adaugati o astfel de eticheta in sectiunea din partea de sus a paginii. Astfel, va fi targetata pagina principala a categoriei respective de produse.

3. Microformate si Rich Snippets

( tehnica de optimizare interna a paginilor unui site cu rezultate excelente in cresterea traficului organic

Daca nu ati folosit pana acum ca markup Shema.org, atunci ar trebui sa incepi sa il utilizezi de indata. Rich Snippets va oferi potentialilor clienti o experienta de cautare mai buna, gratie imbunatatirilor rezultatelor afisate.

4. Social Media

In ciuda faptului ca, social-media, este folosita pentru comunicarea cu utilizatorii, aceasta are un impact major asupra clasamentelor motorului de cautare. Link-urile care apar in mediile sociale sunt semnale noi si foarte importante, care spun totul despre relevanta continutului. Oferirea unor plug-in-uri de social media, care sa se refere la magazinul tau si produsele specifice, va creste exponential experienta utilizatorului.

scris de

Ivan Ana-Maria seo executive