Blog
2015 02 Jan

Cum sa creati un website cu un potential SEO maxim

Oportunitatea uzuala este reprezentata de optimizarea un site care exista deja in mediul online, insa o metoda mai eficienta este gandirea componentelor SEO in incipit, atunci cand se stabilesc principalele elemente de web design. Fie ca optati pentru un serviciile unei companii de web design, utilizati un template deja construit, sau va ocupati personal de acest proces, este important sa intelegeti bazele de configurare a unui site SEO-friendly. In randurile urmatoare va vom preciza o serie de factori importanti, pe care trebuie sa ii incorporati daca doriti un site care sa fie in aceeasi masura util pentru vizitatori si optimizat eficient pentru a primi vizibilitate si trafic din partea motoarelor de cautare.

O structura URL bine gandita:

In momentul in care determinati ce tip de structura URL o sa folositi, este important sa va asigurati ca aceasta indica in mod precis subiectul continutului dumneavoastra. Asta inseamna ca URL-urile trebuie sa fie statice si descriptive, continand cuvinte cheie relevante, care ajuta motoarele de cautare si utilizatorii sa isi dea seama despre ce este vorba pe pagina respectiva. Cand doriti un URL care sa contina mai multe cuvinte, standardele converg spre utilizarea liniei de pauza, in detrimetrul underscore-ului, recomandare efectuata si de Google. Evitati includerea numerelor, sau a altor termeni si caractere irelevante, pentru ca din ambele directii provin aprecierile relationate cu un URL scurt, simplu, care sa ilustreze subiectul central pentru continutul dumneavoastra.

Meniu de navigare simplu si descriptiv

Ideal ar fi ca structura de navigare sa fie simpla, eficienta si facila de parcurs. In mod general, majoritatea website-urilor isi plaseaza meniul de navigare in partea superioara a paginii, sau in pozitie verticala pe partea stanga. Chiar daca anumite persoane opteaza pentru un alt tip asezare in pagina, studiile efectuate in acest domeniu demonstreaza faptul aceste pozitii functioneaza cel mai bine. Meniurile de tip flyout sau dropdown sunt mai pretentioase si trebuiesc structurate cu grija, pentru ca prezinta un grad superior de dificultate la navigare. Numarul de itemi din meniu trebuie sa fie de aproximativ 6-7 link-uri de text, pentru a elimina ingreunarea procesului de navigare cu optiuni inutile. Daca exista totusi mai multe categorii de produse sau servicii, meniul trebuie organizat si structurat in functie de campurile tinta vizate de utilizatori.

Responsive Design

Pentru a va asigura de faptul ca toti utilizatorii va pot accesa website-ul, indiferent de dispozitivul suport: smartphone, computer, tableta, este bine sa optati pentru varianta de responsive design. Acest aspect constituie o prioritate, pentru ca nu trebuie sa detineti un site dedicat exclusiv pentru mobil, fapt ce elimina problema continutului duplicat si a controlului simultan pentru doua site-uri separate.

Integrarea in cadrul paginilor de Social Media

In momentul de fata exista dovezi concrete ce atesta faptul ca Google utilizeaza semnalele sociale de pe Facebook si Twitter ca parte componenta din algoritmul lor de pozitionare a website-urilor in clasamentul rezultatelor organice. Exista si anumite beneficii indirecte pe care Social Media le ofera, precum: distribuirea constanta a continutului pe web si castigarea aprecierilor pe Facebook, Twitter, Google +, care ajuta la optimizarea site-ului in cadrul motoarelor de cautare, crescand in acelasi timp credibilitatea, autoritatea, si vizibilitatea brand-ului dumneavoastra.

Optimizarea potrivita pentru imagini

Atunci cand configurati design-ul pentru website trebuie sa va asigurati ca imaginile sunt incarcate la dimensiunea minima care ofera o experienta vizuala satisfacatoare, undeva intre 20-100kb. Este important sa optati pentru o varianta care nu va influenta negativ viteza de incarcare a paginii, pentru ca acest aspect este asociat cu experienta dificila pentru utilizatori. Nu uitati sa introduceti cuvintele cheie in imaginea logo-ului, pe banner si in cadrul celorlalte elemente grafice pe care le incorporati in website.

scris de

Iulia Draghici seo executive